3.12.2011

Neden kendimizi hice sayiyoruz?


Bugünün Hürriyet'in Look ekinde Zeynep Erdoğan ile ilgili bir yazı okuduktan sonra birkaç şey söylemek, eklemek hatta düzeltmek istedim.

"Avrupa meraklısı" klişesiyle cümleme başlamak istemezdim ama, malesef hislerimi gerçekten yansıtan tek şey bu. Hepimiz bayılırız değil mi yurtdışında ün salmaya, adını duyuranların ardından "vaaaay be" demeye. Ben aslında bunun böyle olmadığını, herşeyi gözümüzde kendimizin büyüttüğünü, ordaki insanların bizden çok da farklı ve muhteşem olmadığı kanısındayım.

Belki sizler de bir yerlerde görmüşsünüzdür ama ben yine de hatırlatayım. Pek çok Amerika ve Avrupa çıkışlı ünlü markaların, tasarımcı ve moda evlerinin bünyesinde en az 1 Türk çalışan bulunuyor. Kimi kalıp, kimi tasarım, kimi dikiş, kimi ise markanın imajı üzerinde söz sahibi. Ve bu hiç de sıradışı ve imkansız bir durum değil. Öncelikle kendimize olan saygımızın ve güvenimizin sağlam kalması için bunu kabullenmeliyiz.

Gelelim bugün gördüğüm yazıya.. Look ekinin 9. sayfasını açarsanız siz de görürsünüz ki, sanki Zeynep Erdoğan'ı övüyormuş gibi gözüken yazıda ben daha çok yerin dibine sokulmuş bir tasarımcı görüyorum. Dolce&Gabbana'nın Spiga 2 adlı Multi Brand Store'unda Zeynep Erdoğan'ın 2012 Kış koleksiyonundan parçalar satışa sunulacakmış. Öncelikle kendisini tebrik ediyorum :)

Ama sanılanın aksine bu çok şaşırılacak bir durum değil. Nasıl ki bizde Beymen ve Vakko'nun özel mağazaları, yabancı tasarımcıların ürünlerini getirip daha kolay ulaşılabilir hale getiriyorsa; bu da ondan farklı bir durum değil. Nasıl ki bizler Milano, Paris, Londra ve New York başta olmak üzere pek çok moda haftasında yer alan tasarımcıları takip ediyorsak, onlar da bizi takip ediyor. Çünkü Zeynep Erdoğan gibi pek çok tasarımcı-genç tasarımcı moda konusunda sesini duyurabiliyor.

Bu tür şeyleri tebrik etmek, desteklemek, sevinmek tabii ki asıl yapmamız gereken ve doğal olan tepkiler. Ben sadece bunların çok enteresanmış gibi yansıtılmasına karşıyım.

Son olarak eklemek istiyorum ki yazıda geçtiği gibi "Domenico Dolce ve Stefano Gabbana'nın tüm tünyadaki tasarımcılar arasından özel araştırmalarla seçtiği isimler.." değil. Spiga 2 adlı bu mağaza için çalışan, D&G ekibi tarafından seçilmiş kişiler yapıyor bu araştırmaları. Yani markanın sahipleri oturup, tüm dünyadaki tasarımcıların koleksiyonlarını teek tek incelemiyor.

Leave a Reply

  • Doğum Hikayemiz - 40+4 e geldiğim 23 Aralık gecesi 7-8 defa sancı benzeri bir ağrı beni uyandırdı ama uykuma devam edebildim. Sanırım saatte 1 geliyordu. Sabah 7.35’te Uğu...
    10 yıl önce

Her Hakkı Saklıdır © Bu sitede yer alan hiçbir veri, izin alınmadan kopyalanamaz, başka bir yerde yayımlanamaz.



Web Analytics