4.07.2011

Dekorasyon: Fuaye

Oldum olası sevmem ev düzeninde boş antreleri, fuayeleri, holleri, koridorları.. Bizim apartman siztemimizde fuayelere çok fazla yer verilmiyor ancak bazı evlerde nedense! ilginç boşluklar olabiliyor. Aklınıza gelebilecek her alanı doldurmanızı tavsiye ederim. Boş yerler sanki kör noktalar gibi gelir bana hep, kasvetli ve sıkıcı olurlar. Oraları da dolduralım sevinsinler :)

Feng Shui gibi şeylerele pek ilgim alakam yoktur ama boş ve kullanılmayan alanların, sırf derli toplu ve temiz görünsün diye olduğu gibi bırakılan alanların evin enerjisini çektiği fikri çok da saçma gelmiyor. Hele ki yanından geçerken bana verdiği huzursuz ve kasvetli his bu tezi doğrulamaya yetiyor da artıyor bile..

Biliyorsunuz, 3 senedir Napoli'de yaşıyorum ancak yavaş yavaş yurda dönmenin zamanı geldi. Eşim sağolsun hiçbirşeye elini sürmüyor, dekorasyon konusunda herşeyi bana bırakması zaten karışık olan işlerin daha da içinden çıkılmaz bir hal almasına yol açıyor. Sanırım en sonunda ben seçemedim sen keyfine göre ne istiyorsan git al demek zorunda kalacağım :) Ama olsun araştırmak, yeni evimizle ilgili hayal kurmak bile güzel.

Şimdi, gelelim bugünün konusu fuayelere.. Topladığım fotoğraflar çok yol gösterici olmayabilir ama en azından kafanızda bir fikir yaratacağını düşünüyorum. Mesela ben evimde olacak boş alanlar için şunları düşünüyorum:

-Evin genel dekorasyonuna uymayan ama çok hoşuma giden birkaç parça eşyayı orada birleştirebilirim. Antika bir masa, el oyması bir sandalye ve üzerine kanaviçe işlenmiş bir yastık, birkaç parça kuru çiçek ve bir resim olabilir..

-Gezdiğimiz yerlerden topladığım, onbinlerce süs eşyası için düzenlenmiş özel bir köşe olabilir..

-Normalde almaya cesaret edemeyeceğimiz türden, aşırı otantik - geleneksel bir parça veya aşırı modern bir sanat eseri olabilir..

-Eğer iyi gün ışığı alan bir yer ise, canlı çiçeklerin özellikle de succulandlerin bulunduğu bir raf olabilir..

Önemli olan tek şey yanından geçerken kendinizi mutlu hissetmeniz :)









viaelledecor

Leave a Reply

  • Doğum Hikayemiz - 40+4 e geldiğim 23 Aralık gecesi 7-8 defa sancı benzeri bir ağrı beni uyandırdı ama uykuma devam edebildim. Sanırım saatte 1 geliyordu. Sabah 7.35’te Uğu...
    10 yıl önce

Her Hakkı Saklıdır © Bu sitede yer alan hiçbir veri, izin alınmadan kopyalanamaz, başka bir yerde yayımlanamaz.



Web Analytics