1.03.2012

IFW - FW 2012/13 - Nej


fashionsletterKendimce, nasılsa önümüzde 2012 Şubat IFW'de gördüğümüz koleksiyonların sezonuna daha en az 6 ay var ve her yer üst üste moda haftalarının karmaşasıyla dolu diyerek ağır ağır, sindire sindire sizlere İstanbul Fashion Week defilelerini anlatmaya karar verdim. Böylece ne sizin kafanız karışır ne de benim :)

Biliyorsunuz ki işin teknik detaylarını bolca açıklayarak defile özeti yazmayı seviyorum. Ama siz sevmiyorsanız direkt olarak yazının devamına tıklayıp hem koleksiyondan favori parçalarıma göz atabilir, tüm koleksiyon için verdiğim linklere tıklayabilir veya defile videosunu izleyip kendi görüşünüzü belirtebilirsiniz. Her türlü yorumunuzu bekliyorum.

Öncelikle Nejla Güvenç'in tarzını koruyan ender tasarımcılardan biri olduğunu söylemeliyim. Bu yeti herkese nasip olmuyor malesef!

Koleksiyonun bütününü ise neredeyse tamamen uyumlu buldum. Moda tasarım okumuş biri olarak, bir koleksiyonun başarısında dikkat edilen en büyük özelliktir diyebilirim. Nej'in çizdiği kadın profili seksapeline fazla önem vermeyen, özgüveni yüksek, rahat ama salaş olmayan bir kadın. Dağınık saçlarda, koyu ve özensiz görünen makyajda bunu görebilmek çok kolay.

Ağırlıklı olarak pamuklu ve ipekli kumaşları az da olsa kışın esintisi olan deri, güderi ve havlı kumaşlar destekliyor. Renklerde ise ağırlık koyularda. Mor, mavi ve kahvenin tonları, olmazsa olmaz denebilecek siyah ve beyaz koleksiyona hakim. Canlandırıcı renk olarak ise turuncu ve kiremit rengi kullanılmış. Nej'in silüetleri rahat ve kendinden emin bir çizgide ilerliyor. Bol kesimler, kat oyunları ve drapeler ile sıradanlıktan uzaklaştırılmış. Alt ve üst grupta düşünebileceğiniz hemen her model kullanılmış; etek, pantolon, şort, bluz, elbise, ceket.. Cepler sayesinde form değiştirmiş havuş pantolonlar, şalvar kesimine yaklaşmış. Tümde kapalı olan kombinasyonlar ise derin yırtmaçlarla dengelenmiş.

Müzik, koreografi ve modellerin büründüğü hava koleksiyonun bütünüyle mükemmel bir uyum içerisinde. Sadece ayakkabılarda bir sorun olduğunu düşünüyorum. Clog dediğimiz formdaki terlikler; (takunya demek içimden gelmiyor, güzelim ayakkabıya hakaret gibi) hem terlik, hem ayakkabı, hem bot, hem çizme olarak karşımıza çıkıyor. Herşey iyi hoş ama burnu açık modellerin hem estetik açıdan kötü durduğunu, hem de pek çok mankenin yürürken güçlük çektiğini söylemeliyim. Üstelik bir çoğunun parmakları fazla geniş olan boşluktan dışarı fışkırmış malesef.

Son olarak iki adet modelin defileyle uzaktan yakından alakası olmadığını ekliyorum. İlki gri dar penye elbise üzerine bildiğimiz siyah deri ceketli olan, ikincisi ise en sondaki göğüs ve sırt dekolteli üstüne üstlük transparan olan model. Bu ikisinin ne Nej'in stiline ne de koleksiyonun bütününe uyduğunu düşünüyorum. Hiç olmasalar olurmuş.

Koleksiyonun en beğendiğim parçalarını yazının devamında göreceksiniz. Videosunu eğer izlerseniz bana mutlaka düşüncelerinizi belirtin. Tüm parçaları görmek için şuraya facebook albümüne bakabilirsiniz.

-tüm fotoğraflar ve video markafoni blog' aittir-


Istanbul Fashion Week 2012 / Nej from markafoni on Vimeo.








Leave a Reply

  • Doğum Hikayemiz - 40+4 e geldiğim 23 Aralık gecesi 7-8 defa sancı benzeri bir ağrı beni uyandırdı ama uykuma devam edebildim. Sanırım saatte 1 geliyordu. Sabah 7.35’te Uğu...
    10 yıl önce

Her Hakkı Saklıdır © Bu sitede yer alan hiçbir veri, izin alınmadan kopyalanamaz, başka bir yerde yayımlanamaz.



Web Analytics